Deze periode is hard gewerkt aan diverse verbeteringen van RegiCare. De activiteiten hebben een grote update gekregen. Hierbij zijn nieuwe functionaliteiten en verbeteringen toegevoegd aan RegiAct en het klantportaal. Daarnaast zijn er aanpassingen in RegiTijd doorgevoerd. Verder zijn de Positieve Gezondheid vragenlijsten uitgebreid en is de Welzijn op Recept-koppeling gereed voor gebruik.
Mocht je vragen hebben over de release notes, kan je altijd contact opnemen met onze helpdesk of met jullie eigen servicemanager. In onderstaand menu kan je direct doorklikken naar de onderwerpen die voor jou van belang zijn.
Het klantportaal is een online omgeving voor klanten die gekoppeld is aan RegiCare. De activiteitenpagina’s op het klantportaal hebben een flinke update gekregen. De pagina’s van de activiteiten zijn moderner, overzichtelijker en leuker geworden! Zo worden er nu foto’s getoond bij activiteiten en is er een handige agendafunctie toegevoegd.
Er zijn nu twee nieuwe weergaves van de activiteiten: een algemeen overzicht en een agendaweergave.
1. Overzicht
Het overzicht van de activiteiten toont een mooie weergave van de beschikbare activiteiten. In dit overzicht worden alleen activiteiten getoond die definitief zijn en een bijeenkomst in de toekomst hebben. Het overzicht bevat de volgende nieuwe elementen:
2. Agenda
De agendaweergave toont een chronologisch overzicht van alle toekomstige bijeenkomsten van de activiteiten in het overzicht.
Het is nu mogelijk om meerdere personen tegelijk in te schrijven op een activiteit op het klantportaal. Deze mogelijkheid is toegevoegd aan de vernieuwde inschrijfpagina voor activiteiten. Op deze inschrijfpagina kan een gebruiker tegelijkertijd voor meerdere personen een inschrijving doen. De gebruiker kan hierbij kiezen hoeveel deelnemers hij/zij wil inschrijven.
Voor deze functionaliteit moet de optie ‘groepsinschrijvingen’ aangezet zijn voor de activiteit in RegiWeb.
Op het klantportaal is het nu mogelijk om te betalen met iDEAL. Met deze nieuwe functionaliteit kun je direct en veilig betalen voor je inschrijving. Hierdoor wordt het proces nog sneller en handiger. Geniet van het gemak van directe betalingen met iDEAL.
Het activiteitformulier in RegiAct heeft een redesign gekregen. De velden zijn opgedeeld in zes stappen waardoor het aanmaken van nieuwe activiteiten veel overzichtelijker wordt. Daarnaast zijn er enkele nieuwe velden toegevoegd aan het activiteitformulier. Verder is mogelijk om bij het toevoegen van een activiteit eenvoudig aan te geven dat het om een modelactiviteit gaat. Daarbij kan je ook aangeven tot wanneer de modelactiviteit geldig is.
Hieronder geven we een kort overzicht van de zes stappen die je doorloopt bij het aanmaken van een activiteit. Wil je meer informatie over de verschillende stappen? Lees dan het artikel op de kennisbank.
Stap 1: Algemeen
Stap 1 bevat de algemene gegevens over een activiteit zoals de titel, startdatum, einddatum, tijden, locatie, aantal deelnemers en een uitgebreide omschrijving.
Stap 2: Kenmerken
Stap 2 bevat alle kenmerkgerelateerde velden. Dit zijn de geactiveerde vaste kenmerken en de geactiveerde vrije kenmerken. Daarnaast zijn er velden voor de doelgroepen, leeftijden en thema’s. Voordat de velden ‘doelgroep’ en ‘leeftijd’ beschikbaar zijn, moet er een conversie gedaan worden. Neem hiervoor contact op met de servicemanager.
Stap 3: Financieel
Stap 3 bevat de financiële gegevens. In deze stap zijn extra administratieve velden toegevoegd. Daarnaast is het veld ‘mogelijke betaalwijzen’ toegevoegd. De geselecteerde betaalwijzen zijn zichtbaar op het klantportaal. Let op: iDEAL is alleen beschikbaar voor het klantportaal.
Stap 4: Publicatie
Stap 4 bevat de gegevens die betrekking hebben tot het online weergeven van activiteiten op het klantportaal. Deze stap is uitgebreid met de volgende velden: samenvatting, online promoten, online groepsinschrijvingen en afbeeldingen.
Stap 5: Medewerkers
Stap 5 bevat de mogelijkheid om medewerkers toe te voegen aan de activiteit voor de vijf rollen.
Stap 6: Overige
Bij stap 6 kunnen overige gegevens ingevuld worden. Dit tabblad bevat enkele nieuwe opties: ‘Toon activiteit niet op dienstverleningstabblad bij deelnemer in RegiCRM’ en ‘Kopieer wachtlijst mee naar nieuwe activiteit’.
Aan het dashboard van RegiTijd is een nieuwe periodefilter toegevoegd. Deze filter maakt het mogelijk om snel veelgebruikte opties te selecteren. Daarnaast biedt deze filter ook de flexibiliteit om zelf een periode te selecteren.
Enige tijd geleden heeft AdSysCo het gespreksinstrument Mijn Positeve Gezondheid opgenomen in RegiCare. Hierdoor kunnen gebruikers de vragenlijst van Positieve Gezondheid invullen via het klantportaal. Tot voor kort was enkel de vragenlijst voor Volwassenen opgenomen. Op verzoek van vele klanten zijn er nu meerdere varianten van de vragenlijst “Mijn Positieve Gezondheid” toegevoegd. De volgende vragenlijsten van Positieve Gezondheid zijn nu beschikbaar:
Er kan per type vragenlijst bepaald worden of deze wel of niet getoond wordt op het klantportaal. Willen jullie gebruikmaken van de vragenlijsten van Positieve Gezondheid? Neem dan contact op met jullie servicemanager.
Als er meer dan 1 vragenlijst aan staat, krijgt de gebruiker op het startscherm de actieve vragenlijsten te zien. De gebruiker kan kiezen welke variant van Positieve Gezondheid hij/zij invult. Hieronder is te zien hoe deze vragenlijsten momenteel bij het klantportaal van Aan-Z beschikbaar zijn.
AdSysCo heeft in samenwerking met Zorgmail de digitale koppeling tussen huisartsinformatiesystemen en RegiCare mogelijk gemaakt. Deze nieuwe koppeling is een belangrijke stap voorwaarts bij het implementeren van Welzijn op Recept.
Welzijn op Recept staat voor de samenwerking tussen huisartsen en welzijn. Het doel is om mensen met psychosociale klachten als vermoeidheid, angst en stress te koppelen aan de lokale welzijnsorganisatie. De welzijnsorganisatie vangt deze mensen op en biedt een passend welzijnsarrangement.
Op veel plekken in het land werken huisartsen en welzijn al samen. Om deze samenwerking nog soepeler te laten verlopen, heeft AdSysCo een koppeling ontwikkeld die huisartsen en welzijnsorganisaties digitaal verbindt. Dankzij de nieuwe koppeling kunnen huisartsen nog eenvoudiger inwoners doorverwijzen naar welzijnsorganisaties. Hierdoor wordt het e-mailen en handmatig overtypen van gevoelige gegevens verleden tijd. Een voorbeeld van een fictieve doorverwijzing is in onderstaand voorbeeld te zien.
Na een testperiode bij Welzijn Barneveld is de koppeling tussen het huisartsinformatiesysteem en RegiCare nu zover dat die op grotere schaal ingezet kan worden. Voor meer technische informatie over de koppeling, lees het artikel op onze kennisbank.
We hopen dat RegiCare met deze nieuwe update jouw werk nog beter ondersteunt. Mocht je vragen hebben over bovenstaande release notes, staan onze servicemanagers en helpdesk voor je klaar. Daarnaast kan je de kennisbank raadplegen voor extra informatie.
Benieuwd naar toekomstige ontwikkelingen? Houd de website van AdSysCo in de gaten en volg onze LinkedIn.